نیروی پیاده نظام اسرائیل هدف حمله حزب الله قرار گرفت

در ادامه درگیری ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، نیروهای مقاومت فلسطین، عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی برای ورود زمینی به لبنان را ناکام گذاشته و ضربه سختی بر آنها وارد کردند.

سرویس جهان مشرق - شب گذشته همزمان با حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی، درگیری‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی ادامه داشت. حزب الله لبنان در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی بیروت، سرزمین های اشغالی را زیر آتش حملات موشکی و راکتی خود قرار داد و عملیات گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی برای ورود زمینی به خاک لبنان را ناکام گذاشت.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به بیروت

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ۲ نوبت منطقه «الجناح» بیروت را بمباران کردند. شبکه المنار نیز از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شهر الخیام در جنوب لبنان خبر داد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین شهرک مارون الرأس، شهرک‌های دبین و بلاط، بلندی‌های الریحان و شهر النبطیه در جنوب لبنان را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حملات کوبنده حزب‌الله علیه مناطق مرزی با اراضی اشغالی/ عملیات زمینی نظامیان صهیونیست شکست خورد/ برخورد موشک حزب الله به تل آویو
تجاوز رژیم صهیونیستی به بیروت
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از مردم لبنان ساکن در جنوب بیروت خواست این منطقه را تخلیه کنند. در این بیانیه آمده است: ما در حال بمباران مواضع حزب الله در جنوب بیروت هستیم و غیرنظامیان باید برای جلوگیری از آسیب به خود این منطقه را ترک کنند. براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان توحش صهیونیست‌ها طی شبانه در روز سه شنبه دستکم ۵۵ شهید برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

ضربه رزمندگان مقاومت به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان خبر دادند. این رسانه‌ها اعلام کردند که یگان ۶۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی مأمور انتقال نظامیان زخمی شده در مرزهای شمالی با لبنان شده است. بر اساس گزارش‌های مخابره شده از چند هلی کوپتر برای انتقال زخمی‌ها استفاده شده است.

حملات کوبنده حزب‌الله علیه مناطق مرزی با اراضی اشغالی/ عملیات زمینی نظامیان صهیونیست شکست خورد/ برخورد موشک حزب الله به تل آویو
شلیک موشک بالستیک از لبنان به سمت خلیج حیفا
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

دقایقی قبل مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که نیروهای حزب الله با پیاده نظام رژیم صهیونیستی که قصد تجاوز به منطقه العدیسه را داشتند درگیر شدند. بر اساس این گزارش، نیروهای لبنانی با متجاوزان صهیونیست از سمت منطقه خله المحافر درگیر شدند. رزمندگان لبنانی موفق شدند با ضربه زدن به پیاده نظام دشمن آنها را مجبور به عقب نشینی از این منطقه کنند.

گزارش منابع غیر رسمی حاکی از آن است که طی این کمین، ۴ نظامی به هلاکت رسیده و ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

شلیک موشک از لبنان به تل‌آویو

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم گزارش دادند که موشکی از خاک لبنان شلیک شده و به منطقه تل‌آویو اصابت کرده اما آژیرهای هشدار فعال نشدند. رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که آژیر خطر در شهرک‌های «کریات شمونه» و «بیت هیلل» در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی مقاومت لبنان به صدا در آمده است.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که پایگاه توپخانه‌ای «بیت هلل» در نزدیکی مرز لبنان هدف حملات موشکی این گروه مقاومت قرار گرفته است.

حملات کوبنده حزب‌الله علیه مناطق مرزی با اراضی اشغالی/ عملیات زمینی نظامیان صهیونیست شکست خورد/ برخورد موشک حزب الله به تل آویو
حملات حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی

حملات کوبنده حزب‌الله علیه مناطق مرزی با اراضی اشغالی

منابع عبری زبان اذعان کردند که حزب الله لبنان از دقایقی قبل به شدت مناطق مرزی با اراضی اشغالی را زیر آتش گرفته است. بر اساس این گزارش، رزمندگان لبنانی حملات خود را علیه نظامیان صهیونیست در مناطق مرزی مشترک با اراضی اشغالی شدت بخشیده‌اند.

علاوه بر این، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تعداد نظامیان صهیونیستی که در درگیری با رزمندگان لبنانی در جنوب این کشور زخمی شده‌اند زیاده بوده و دست کم از ۲۰ خودروی امدادی و چندین بالگرد برای انتقال آنها به بیمارستان رامبام استفاده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه حداقل ۵۰ موشک به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از خسارت دیدن ۱۰ خانه در شهرک المطله در نتیجه حمله موشکی حزب الله خبر داد.

در پی این حملات آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

یمن: با ۳ موشک کروز به عمق رژیم صهیونیستی حمله کردیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: با ۳ فروند موشک بالدار قدس ۵، به مواضع نظامی در عمق رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی حمله کردیم که پس‌از برخورد موفقیت‌آمیز موشک‌ها، دشمن صهیونیستی نتایج این حمله را سانسور کرد.

ما دومین عملیات ایران با نام «وعدهٔ صادق» علیه دشمن اسرائیلی تبریک می‌گوییم و آمادگیِ خود را برای شرکت در هرگونه عملیات نظامیِ مشترک علیه اسرائیل برای پیروزیِ ملت فلسطین و لبنان و در پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائیلی اعلام می‌کنیم.

تشریح عملیات یمنی‌ها در عمق فلسطین اشغالی
برای مشاهده فیلم، روی عکس کلیک کنید

جزئیات کمین حزب الله برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مرز لبنان

منابع عبری زبان اعلام کردند حدود ۲۰ نفر از نیروهای یگان پیاده ارتش رژیم صهیونیستی که در کمین حزب الله گرفتار و مجروح شدند، با بالگردهایی به ۳ بیمارستان زیو، رمبام و بیلنسون منتقل شدند. این منابع تاکید کردند که نجات نیروهای گرفتار شده در کمین به سبب حملات راکتی بی‌وقفه حزب الله سخت و دشوار است. منابع عبری زبان تاکید کردند که در این حادثه چند نظامی اسرائیلی کشته شدند که تا این لحظه فقط کشته شدن یکی از آن‌ها در بیمارستان زیو اعلام شده است.

در حال بروز رسانی .....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    1 1
    درود بر حزب الله
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    2 0
    آفرین باید زودتر حمله میکردید
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    1 0
    الان بتید سخنرانی سید حسن را در المنار و المیادزن پخش کنید متناسب با همین فصا انگار هنوز زنده است و شهید هنیه تحدیدهای لازم و سخنرانی لتزم باید اینکار را بکنید شهید هنوز زنده هست ....پخش کنید لطفا ... مردم لبنان و فلسطین خوشحال خواهند شد ....که حس کنند نصرالله و هنیه هنوز هستند و ازپیش اونها نرفتند ....
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    1 0
    خدایا ازتیر غیبت که از استین سپاه وبا پرواز ابابیلهای از جنس فلز به هدف خورد از صمییم قلب سپاسگذارم شکر الله شکر الله شکر الله🤲🤲🤲🙏🙏🙏✌️✌️✌️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس